Archiv štítku: Treking

Trénovat se musí aneb jak jsem byl rozšlápnout nové trekové boty :-)

Tak jsme si v neděli s Bundou vyrazili na přechod Pálavy … Celý týden hlásili, že bude nádherně a že neděle bude nejkrásnější a nejteplejší den týdne. Pche ! Tak to teda ani omylem … ba právě naopak, řekl bych ! 🙂

Foukalo jak prase a vypadalo to, že každou chvíli začnou padat trakaře … neštěstí padat ale nezačaly a všechno proběhlo v pohodě … V 9:19 jsem v Poštorné na hlavní přisednul do autobusu k Bundovi, který už měl za sebou dalekou cestu z autobusového nádraží a společně jsme vyrazili směr Horní Věstonice. Inu cesta to byla nádherná ! Bych nevěřil, kolik je kolem krásných věcí, když člověk nemusí řídit a má čas rozhlížet se kolem 😀 Tuhle cestu totiž s oblibou jezdím na mašině a tam není čas čumět, kde co lítá 🙂

Na Pálavu jsme vyrazili tedy z Horních Věstonic od zastávky kolem hřbitova rovnou nahoru. Potkali jsme spoustu lidí, kteří měli postavené stany kousek od hřbitova a užívali si jak pochodů po Pálavě, tak i právě šumějících burčáků 🙂 Není nad to, když si člověk naplánuje správný termín na sportovní víkend 🙂

U Martinky jsme se chvilku kochali lezením pár lidí, kteří zdolávali náš široko daleko jediný vrchol, který se zdolat dá, udělal jsem pár fotek a vyrazili jsme dál. Rozhodli jsme se, že to půjdeme prodlužkou, protože nejsme přece žádné béčka a tak jsme to vzali doleva s tím, že to půjdeme hezky poctivě celé. Vydali jsme se tedy nad Pavlov a odtud hezky výšlap nahoru na Děvičky na Dívčí hrad. Odtud jsme se hezky vyškrábali až k vysílači na Děvín – nádhera ! Komunikační superdálnice !! , jak by řekl Cable Guy … 🙂

Pak hezky po hřebeni až úplně dolů, kde jsme sešli kousek před Klentnicí a zastavili se v príma kavárně Na Faře, kde mají dle Bundy vynikající kávu. Točená Plznička ovšem taky bodla a jejich zapékaná bageta se šunkou, slaninou, sýrem a nějak velice zajímavým a dobrých kořením taky … 🙂

Dál už se mi ale moc nechtělo, protože jsem toho měl docela blné brýle, navíc v těch nových botách taky žádná sranda…Přiznám se, že jednu dobu jsem i vážně uvažoval nad tím, že zavolám horkou linku Taxi Kaskin, ať pro nás přijede 🙂 Ale nejsme přece žádné béčka, no né ? 😀 Tak jsme se vydali zpátky hezky nad Klentnici na Stolovou horu, o které dole na ceduli píšou Tabulová hora a na Google Stolová hora, tak vlastně ani dodnes den nevím, která že to vlastně je…No, docela taky solidní výšlap. Uchvátilo mě fotbalové hřiště v Klentnici. Fakt príma místo … už jen dojít na tréning je príma tréning sám o sobě 😀

Vyšlápli jsme to nahoru na horu, kde byl nějaký pán v obytném přívěsu u nějaké prostodivné antény, kterou každou chvilku někam otáčel a vrčela mu tam u toho centrála … Co mě ale fakt dostalo je, že tam měl u toho přívěsu zaparkovanou Octávku … Kama se tam sakra s tím autem dostal ? Však Octávka je tak nízká, že s ní je problém přejet i menší patník u baráku … hmmmm, zajímavé … asi nějakej dobrej oddíl nebo co …

Po celou cestu nás provázela fakt nádherná panoramata s výhledem na Pavlov, Věstonice, Dunajovice, Strachotín, Šakvice, Pernou, Mikulov a spoustu dalších. Nádhera ! Ze Stolovo-Tabulové hory jsme si to dali dolů po těch přírodních megaschodech, které nevycházejí ani na jeden krok ale ani na dva, takže drobčíte jak zajíci … 🙂

Sešli jsme dolů k vinohradům a dali si to kolem silnice po cestě kolem vinohradu, kolem Kočičí skály a přes Turold do Mikulova. Vylezli jsme u policejní stanice a šli dolů do města na náměstí, kde nás čekalo veliké překvapení … Buď jsme se někde na pár měsíců na té cestě sekli nebo jsme museli projít nějakou časoprostorovou bránou nebo co … V Mikulově na náměstí zuřily naplno Vánoce….velký smrk ozdobený dárečkama a žárovkama, prodej vánočních stromků a stánky zdobené vánočními řetězy mě fakt dostal… Stačilo si jenom koupit kapra a vyrazit domů začít chystat štedrovečerní večeři 😀 Fakt mazec !

Zastavili jsme se v Irské na pivko a polívku a odtud už rovnou na nádraží, odkud jsme v 18:00 vyrazili Orient Expressem směr Břeclav. Nádhera ! Kdyby v tom vagóně nebylo 86°C ve stínu, mohlo to být ještě záživnější, ale tak zase lepší než kdyby tam byla kosa.

Na nádraží jsme chytli autobus, který shodou okolností řídil kámoš a tak jsme vyrazili … Pokecal jsem s kámošem – samozřejmě jen v zástávkách, protože za jízdy se s řidičem nemluví ! 🙂 a bezmyšlenkovitě s tím, že autobus jede do Charvatské, vystoupili na Rožku a vydali se pěšky k Machovi….Inu jaké bylo naše překvapení, když autobus pokračoval rovně, to si asi dokážete představit … obzvlášť po takové procházce … Přitom se stačilo zeptat třemi slovy … 😀 Ale tak co už … když už jsme ušli takovou štreku, tak nás nějaký ten kilometr  navíc nemůže rozhodit.

U Macha jsme se hezky osvěžili pár kousky, já povečeřel vynikající klobásu a vyrazil jsme domů. Samozřejmě pěšky … to už jsem teda ale sotva lezl … 🙂

V pondělí ráno jsem málem nevylezl z postele a v úterý jsem to teda cítil pěkně, to je fakt … přiznávám … ale už jsem to rozchodil a je to docela v cajku, takže další výletíček můžem začít plánovat co nevidět … 🙂

Mapa trasy :

Zvětšit mapu

Bohužel GPS jsem zapnul až na Martince a postupem času se mi kousek za Klentnicí vybila baterka … ale i tak ten záznam toho nejdůležitějšího potěší …